Kreszblog

Nem tudod, hogy egy adott táblázás mit akar jelenteni?
Nem tudod, hogy egy adott helyen mennyivel szabadna menni?
Nem tudod, hogy melyik sávban kellene menned?
Megbüntettek valahol, de nem érzed jogosnak?

Írd le minél részletesebben a helyszínt, csinálj képeket, és küldd el nekünk a kreszblog@gmail.com címre!
Világítsunk rá az értelmezhetetlen, s így betarthatatlan szabályozásokra, és ne hagyjuk, hogy hibás szabályokat akarjanak velünk betartatni!

Linkblog

Könyvjelző

Hirdetés

Jobbkézszabály vs. kikerülés

2011.02.28. 07:29 :: Veszélyes Lejtő

Gergő küldte az alábbi kérdést:

Budapest XX. kerületében kétirányú felfestés nélküli mellékúton haladtam, amikor egy egyenrangú útkereszteződésbe értem. A nekem balra eső utcából egy másik autó éppen jobbra fordult. Miközben kanyarodott, az autója bal eleje meghúzta a bal hátsó sárvédőmet. Egyikünk sem ismerte el a felelősséget, én a jobbkéz szabályra hivatkoztam, a másik autós szerint, mivel ő jobbra fordult, én nem lehettem volna az ő útjában. Tény, hogy kb. 20 méterrel azelőtt at út jobb oldalán parkoló autókat kerültem, utána nem húzódtam azonnal a jobb oldalra, és ezáltal az út közepén haladtam. Ki a hibás? Én mert nem tartottam jobbra, vagy a másik autós, mert balról érkezett, körültekintés nélkül fordult ki és nem adott elsőbbséget.

Nos, az eset teljesen egyértelmű.
Az elsőbbség az elsőbbséggel rendelkező úton közlekedőt mindenképpen megilleti.
Akkor is, ha gyorshajt, akkor is ha a bal oldalon közlekedik.
Nyilván vannak esetek, amikor nem ennyire egyértelmű a dolog, hiszen egy lakó-pihenő övezetben a megengedett 20 helyett 100-zal érkező járművet jó eséllyel nem lehet időben észlelni, akkor sem ha elsőbbsége van, így legalábbis részben ő is felelős lesz a balesetért.

Jelen helyzetben azonban Gergő teljesen szabályos volt, amikor kikerülte az álló járművet, az ellenfél meg egész egyszerűen nem adta meg az elsőbbséget.

Tanulság, hogy ha a helyszínen felmerül a gyanú, hogy nekünk van igazunk, de az ellenfél ezt nem akarja elismerni, akkor mindenképpen rendőrt kell hívni. Igaz, hogy macerás és sokáig tart, de megéri. Persze amikor nincs igazunk, akkor inkább alá kell írni szó nélkül a kéksárgát, mindenki jobban jár úgy.

1 komment

Címkék: útkereszteződés jobbkézszabály kikerülés

A bejegyzés trackback címe:

https://kresz.blog.hu/api/trackback/id/tr362696613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atompyka 2017.12.18. 13:41:52

Ja, csak mikor a rendőrök is rosszul mondják, akkor van baj...
süti beállítások módosítása